Pelanggan yang mendapatkan komputer riba ASUS yang telah dilancarkan di Malaysia pada tahun 2019 dan 2020, automatik layak untuk mendapatkan ASUS Perfect Warranty tanpa caj tambahan.
Kebiasaan, jika pelanggan membuat pembelian komputer riba permainan, pelanggan akan dapat jaminan global selama 2 tahun. Walau bagaimanapun, jaminan tersebut hanya boleh digunakan untuk kerosakan yang tidak dilakukan oleh pelanggan.
Oleh itu, ASUS menawarkan ASUS Perfect Warranty yang mana pihak ASUS akan menanggung 80% jumlah kos kerosakan dan pelanggan hanya perlu membayar 20% daripadanya sahaja.
Untuk menuntuk ASUS Perfect Warranty, pelanggan perlulah melakukan langkah berikut :
- Pelanggan perlu melawat mana-mana Pusat Perkhidmatan ASUS dan membawa komputer riba yang rosak beserta resit atau invois pembelian komputer riba tersebut.
- ASUS akan membuat pengesahan pembelian pada tuntutan jaminan yang dikehendaki pelanggan. Jika pembelian tidak dapat disahkan, pelanggan pelu memberikan resit rasmi kepada Pusat Perkhidmatan ASUS sebagi bukti pembelian.
- ASUS Perfect Warranty hanya layak kepada komputer riba yang telah dilancarkan bermula 1 Januari 2019 dan 2020. Pusat Perkhidmatan ASUS akan memeriksa data pengaktifan untuk mengesahkan tarikh pembelian.
- ASUS Perfect Warranty hanya lah layak bagi pembelian produk di Malaysia dan Brunei sahaja.
Berkaitan
- Digi Wujudkan Program Future Skills For All - Kukuhkan Pembelajaran Digital Kepada Pelajar Sekolah
- Program Mini WeChat Menjadi Kepentingan Kepada Tencent
- ASUS Umum Model Terbaru TUF Gaming A15 Dan A17 Dengan Cip Pemproses AMD Ryzen
- Maxis Guna AR Dengan Sokongan 5G Dalam Program eKelas
- Setup PC Idaman Lelaki - Asus ROG Strix GL12CX
- Lapan Produk ASUS Dan ROG Terima Anugerah iF Design 2020
- ASUS Zenbook 14 UM431D - Laptop AMD Ryzen Paling Cantik
- ASUS Perkenal Barisan Gaya Hidup, Perniagaan Dan Inovasi Permainan Di CES 2020