Kegagalan itu dikesan selepas MCMC menjalankan audit teknikal ke atas perkhidmatan itu di 3,038 lokasi di 13 negeri dan 3 Wilayah Persekutuan.
Audit tersebut dibuat berdasarkan loaksi aduan yang diterima mereka.
MCMC menyatakan arahan telah dikeluarkan ke atas 3 syarikat itu untuk menambahbaik kualiti perkhidmatan dan kualiti pengalaman pengguna pada tahap yang baik, memenuhi Standard Mandatori bagi Kualiti Perkhidmatan (MSQoS).
Arahan itu wajib dipatuhi oleh Celcom, Digi dan U Mobile bagi mengelakkan daripada dikenakan denda berat sehingga RM200,000 di bawah seksyen 109, Akta Komunikasi dan Multimedia (AKM).
Sumber: MCMC
Berkaitan
- Aksesori Kabel Lightning Dari Mous Ini Diperbuat Daripada 'Carbon Fibre'
- Buat Pertama Kalinya Samsung Gagal Mencapai Sasaran Jualan Telefon Pintar
- Permohonan MyKad Kanak-Kanak Berumur 12 Tahun Kini boleh Dibuat Secara Dalam Talian
- Pakej Internet Khas Untuk 'Riders' Akan Diumum Hari Ini
- TOGG Adalah Model Pertama Kenderaan Elektrik Buatan Turki
- Huawei Dianugerahkan 'EISA Best Smartphone' Buat Kali Kedua Tahun Ini
- Penyedia Perkhidmatan Internet Akan Berdepan Tindakan Dari MCMC
- MCMC Tekankan Penggunaan Kenderaan Elektrik Kepada Pemohon Lesen Perkhidmatan Kurier
- Cerebras CS-1 Adalah Komputer Terpantas Dalam Industri Teknologi Kecerdasan Buatan
- Indus Appstore Dilancar, Pesaing Goole Play Store Buatan India